תינוק חדש – איך זה משנה את החיים שלנו ?

תינוק חדש

כל הורה חדש כוותיק יגיד לכם כי תינוק חדש הוא אחד הדברים המרגשים ביותר שיש. כל אחד ואחת זוכרים את הלידה שלהם לפרטי פרטים ואין ספק כי מדובר באחד הרגעים המשמעותיים ביותר בחיים. מהרגע הראשון שאנחנו רואים את התינוק שלנו אנחנו מתאהבים בו ומתרגשים מכל אשר הוא יעשה. אנחנו זוכרים את החיוך הראשון, את הצעד הראשון וכל דבר שהוא עושה לפרטי פרטים. אך תינוק הוא יותר מרק התרגשות, תינוק חדש מחייב אותנו לשנות סדרי עולם. מעתה זה לא רק אנחנו בקשר אלא גם תינוק חדש המחייב אותנו להתאמות ושינויים רבים בחיינו. תינוק דורש תשומת לב מלאה למשך 24 שעות ביממה ומחייב אותנו להיות קשובים אליו ככל הניתן. על כן אין ספק כי אנחנו חייבים להתאים את עצמנו לתינוק.

 הדרך להקדיש את מלוא תשומת הלב לתינוק

הפתרון שמצא המחוקק לעובדה כי אנחנו חייבים להקדיש את מלוא תשומת הלב לתינוק ואת העובדה כי בחודשים הראשונים לתינוק הכי טוב להיות עם ההורים שלו ועל כן הומצאה חופשת הלידה. חופשת הלידה משולמת על ידי המעסיק למשך 15 שבועות ואנו לא צריכים לדאוג לפרנסה במהלך 15 השבועות הללו. לאחר שהסתיימו 15 שבועות הלידה זכאית האם להישאר בבית עד שנה מיום הלידה ללא תשלום. כך אנחנו רואים כי חופשת הלידה מאפשרת לנו להעניק את התנאים הטובים ביותר לתינוק ולדאוג לו, כך חופשת הלידה מעניקה לנו אופציה נהדרת להיות עם התינוק ולעשות הכול בכדי שיהיה לו טוב.

חופשת לידה לגברים – היש חיה כזאת?

ככל שהחברה מתקדמת כך נפתחים עוד ועוד זכויות לגברים ולנשים בה. לא רבים מודעים לעובדה כי גבר יכול לקחת חופשת לידה גם כן ולשהות עם התינוק החדש במקום האם. לאחר 6 שבועות שבהם שהתה האם עם התינוק האב יכול להחליף אותה ולשהות במקומה בבית. זוהי דרך מצוינת שרבים לא מכירים חלק את העומסים בין הבעל לאישה. כיום הגבר החדש דואג לתינוק בדיוק כמו האישה ועל כן אין ספק כי גם הוא רוצה להיות עם התינוק ולדאוג לו. לכן נראה כי בעתיד נראה יותר ויותר גברים הלוקחים חופשת לידה ומחליפים את האם.

תינוק חדש – מה יחשבו המעסיקים עם גבר ייקח חופשת לידה?

אחת השאלות המטרידות גברים רבים היא השאלה מה יחשבו המעסיקים של הגברים על כך שהם לוקחים חופשת לידה. נראה שכיום מעסיקים רבים יסתכלו בעין עקומה על גבר הלקוח חופשת לידה והדבר יפגע בגבר. אך שימו לב ככל שיותר גברים ייקחו חופשת לידה כך סביר שיותר מעסיקים יקבלו זאת. מרגע שזה יהפוך לדבר נפוץ החברה תלמד לקבל זאת וכך יתעודדו עוד גברים לקחת חופשת לידה, דבר שיכול רק לתרום למשפחות הישראליות. לעוד טיפים בנושא הורות מוזמנים לבקר בפורטל ההורים שמכיל מגוון טיפים ועצות להורים ואלה שבדרך להיות.