מתקני משחק וכושר לגני השעשועים

Fitness facilities in parks

גני השעשועים בכל הערים עברו מהפך משמעותי בשנים האחרונות. במקום מגרשים סטנדרטיים שהכילו כמה נדנדות ומגלשות, הם הפכו למוקד מרתק של אתגרים רבים שהילדים נהנים לעלות ולרדת מהם ללא הפסקה.

תכנון של גני שעשועים

בהתאם לשטח הגיאומטרי שהוקצה עבור גן השעשועים בפארקים השכונתיים במיקומים שונים בעיר, במושבים ובכל מקום אחר, מתכננים המהנדסים את גני השעשועים שהם האידאליים עבור ילדי השכונה. אם מדובר במקום רחב ידיים, מציבים בו כמה מתקני שעשועים כדי לתת למענה לכל קבוצות הגיל. הילדים מוכנים להישאר בגני השעשועים שעות רבות בכל יום, הם עולים ויורדים שוב ושוב ובסופו של דבר מתעייפים.

עבור הקטנטנים מתקינים פריטים נמוכים כדי להקל עליהם בטיפוס על סולמות קצרים וכך הם מגיעים למגלשות, או לחלופין נדנדות מקובעות אשר מגנות על גופם הקטן, קירות טיפוס קטנים כמו בתים ומוצרים חדשניים נוספים. עבור הילדים הגדולים יותר, מתקינים כמה מגלשות, נדנדות פתוחות, קרוסלה, גשרים, מנהרות ועוד.

הילדים הגדולים אשר מחפשים אתגרים, נהנים ממתקנים מרתקים ומסקרנים שמאפשרים להם לטפס מעלה מעלה על החבלים ולגלוש אט למטה בזהירות רבה, ליהנות מהעלייה על קיר טיפוס גבוה וממשחק מחבואים הכולל מנהרות ארוכות, גשרים מעל כל המתקנים, תרנים והמון מכשולים עד ההגעה ליעד.

פורטל הורים מזכיר את המתקנים הפופולריים ביותר שהם מתקנים משולבים בעלי תחנות משחק רבות כמו מגלשות ספירלה, עמדות מגדלור בגבהים שונים, מתקני מתח שונים, קרוסלות, נדנדות ייחודיות המותאמות לכמה משתתפים ועוד.

נקודות מפתח במתקני שעשועים

בין השינויים שהונהגו בשנים האחרונות בתחום זה, יש שניים חשובים ביותר. האחד הוא התקנת הצללה מעל כל המתקנים. זהו נושא חשוב מאד כיוון שבעבר המתקנים העשויים מחומר פלסטי או מתכת התחממו מאד מהר מהשמש היוקדת ולא אחת הילדים חטפו כוויות, לאחר שישבו על המתקנים החמים. כעת כאשר יש הצללה רמת הקרינה היא פחותה ולכן הילדים נהנים מהטמפרטורה הנמוכה של המתקנים ומההצללה ולכן נהנים מהמשחקים.

נושא שני הוא התקנת משטחי גומי על הקרקע או לחלופין דשא סינטטי. שתי האופציות הללו הן מצוינות והן מחליפות את ארגזי החול הישנים שיצרו מתחמים מאד לא בריאים עבור הילדים ולכן הגורמים הרלוונטיים דאגו להעלים אותם אט אט מכל הפארקים השכונתיים.

מתקני כושר לכולם

השילוב האידאלי הוא למקם מתקני שעשועים עבור הילדים ובסמוך אליהם להתקין מתקני כושר. בדרך זו ההורים מגיעים עם הילדים אחר הצהרים לבילוי היומי. אחד מההורים נשאר להשגיח על הילדים הקטנים בגינת השעשועים ואילו ההורה השני מבצע אימוני כושר על המתקנים האיכותיים. בשלב מסוים הם מבצעים החלפת תפקידים וכך כולם נהנים מכל העולמות ומצליחים גם ליהנות אחר הצהרים בבילוי משותף עם הילדים וגם לעשות כושר שהוא חשוב מאד בחיי היום יום.