טיפים לעיצוב חדרי תינוקות

עיצוב חדרי תינוקות

כחודשיים שלושה לפני הלידה והגעת התינוק לביתו מומלץ להתחיל לתכנן ולעצב את חדרו. אם בעבר ההורים המתינו עד ללידה, כיום רבים מעצבים את חדרי התינוקות טרם הלידה כדי לנצל את תקופת ההריון ולהיערך מראש להגעת הפעוט.

ההורים מעוניינים להפוך את חדרו של התינוק לחלל מעוצב ויפהפה, ולמקום בטוח המבטיח תנאים אופטימליים לפעוט. כדי לסייע לכם להפוך את חדר התינוק שלכם למקום נוח, בטוח ומפנק, הכנו עבורכם 5 טיפים חשובים שיסייעו לכם במשימה.

רקע כללי לתכנון נכון של חדרי תינוקות

חדר התינוק חייב לספק סביבה נעימה, מרגיעה ובטוחה לפעוט הרך, החדר חייב להשרות שלווה וביטחון ועליו להיות נעים ונוח גם עבור ההורים. חשוב לזכור כי התינוק עומד לבלות לא מעט שעות בחדרו, גם ההורים צפויים לבלות בחדר לא מעט שעות, בעיקר בלילות, לכן העיצוב הוא קריטי.

כאשר מתכננים את חדר התינוק יש להתייחס לגורמים רבים כמו תקציב, ריהוט איכותי, ורסטילי ובטיחותי, חומרים טבעיים, פתרונות אחסון חכמים לשמירה על סדר וארגון המתאימים גם לשלבים מאוחרים יותר בחיי התינוק, תאורה נוחה ופריטי נוי להשלמת העיצוב.

חמישה טיפים לעיצוב חדרי תינוקות

עיצוב נקי

הכלל שחייב להנחות את ההורים המעצבים חדרי תינוקות הוא עיצוב נקי. כדאי להימנע מטרנדים בעולם עיצוב חדרי התינוקות והילדים, לכן עדיף להתמקד בעיצוב המתאפיין בקווים פשוטים, נקיים ואלגנטיים. אם אתם חובבי טרנדים בעולם העיצוב אתם יכולים לבחור עיצוב נורדי או סקנדינבי.

העיצוב הנקי מבוסס לרוב על חומרים טבעיים כמו רהיטים איכותיים מעץ, מוצרי טקסטיל מכותנה, צמר ועור, צבעים נושמים ללא רעלים ועוד.

מיחזור

לא חייבים לרכוש מיטת תינוק או שידת החתלה חדשה, ההורים יכולים למחזר ולחדש רהיטים ישנים בשיטות עשה זאת בעצמך. מעבר לחיסכון הכספי הרב תיהנו משדרוג חדרו של התינוק לחלל מותאם אישית עם פריטי ריהוט ייחודים ומלאי אופי.

אגב, טרנד DIY (עשה זאת בעצמך) כובש לאחרונה את ישראל, לכן זו הזדמנות מצוינת להורים הנרגשים לעתיד להיות יצירתיים, לעצב בעצמם את חדר התינוק, לחדש שידה ישנה שהם מצאו ברחוב או בדירה של סבתא, לצבוע ולחדש כיסא נדנדה ישן ומלא אופי וכו'. עם זאת, חשוב להקפיד על חומרים איכותיים ובטיחותיים לתינוק.

ורסטיליות

אם עסקנו בפסקה הקדמת בנושא המיחזור, כדאי שתדעו כי הורים רבים מודעים לחשיבות השמירה על הסביבה בה אנו חיים, לכן ההעדפה כיום היא לבחור רהיטים ומוצרים ורסטיליים לחדרי תינוקות. רהיט ורסטילי הוא פונקציונלי ורב שימושי, לדוגמה מיטה לתינוק שהופכת למיטת מעבר, כלומר מיטה שגדלה יחד עם הילד ומתאימה לשלבים שונים בחייו, שידת החתלה שהופכת לכוננית אחסון מעוצבת ושימושית ועוד.

עיצוב א-מגדרי לטווח ארוך

המעצבים המנוסים ממליצים להורים לעתיד לעצב את חדרי התינוקות בסגנון א-מגדרי ורב גילי. כלומר, החדר מתאים לבנים ולבנות, לכן משתמשים בצבעים המאפיינים ומתאימים לתינוקות ממין זכר וממין נקבה, צובעים את הקירות בצבעי פסטלים רכים ונעימים לעין, ובוחרים רהיטים בעיצוב נקי וללא מאפיינים מגדריים ברורים.

כמו כן, כדאי להשקיע בתכנון חדר התינוק לטווח הארוך כך שהחדר ישרת היטב את התינוק או התינוקת גם בגילים מאוחרים יותר. תכנון רב גילי מבוסס על בחירת ריהוט ורסטילי ואפשר לחסוך עלויות רבות מאחר וחלק גדול מהרהיטים ישמשו את הילד במשך שנים רבות.

אביזרי נוי וסטיילינג

כדי להשלים את עיצוב חדר התינוק מומלץ לסיים עם בחירת הרהיטים והחפצים הגדולים, ורק אז עוברים להלבשת החדר ולטאץ' העיצובי האחרון שמבטיח סטיילינג מרשים ומראה ייחודי.

כדי לעצב חדרי תינוקות מרשימים ובטוחים עם אמירה אישית ייחודית, כדאי גם לכם לבקר באתר של סגל בייבי. החברה מפתחת ומשווקת מוצרים איכותיים ובטיחותיים בעיצוב מקורי ועדכני והרווח כולו שלכם.