ההכנות הדרושות לבית הספר

לקראת תחילת שנת הלימודים מתכננים בכל בית ספר את הנראות של הכיתות. אם מדובר בבית ספר חדש או בבית ספר שעבר מתיחת פנים, המגמה היא להעשיר אותו בציוד חדש כדי ליצור מסגרת לימודית נעימה לכל התלמידים.

המראה החדש של בית הספר

ההכנות הדרושות לבית הספר

בתי הספר החדשים או המחודשים מעניקים מעטפת יפהפייה וגם פרקטית לתלמידים. לא עוד ארונות מתכת או עץ שאין בהן עיצוב מינימלי, אלא פריטים צבעוניים של ציוד לבתי ספר שאי אפשר להתעלם מהם. אפשר במבט עין אחד להתרשם מהפריטים בצבעי הפסטל העדינים, אשר יוצרים אווירה נעימה עבור הלימודים בכיתות השונות.

גם ארונות הלוקרים הפכו לרחבים יותר, כדי שלכל אחד מהתלמידים תהיה ארונית לשמירה על חפציו ובדרך זו כמות הפריטים שהוא סוחב בכל יום על גבו תהיה קטנה יותר. הארונות שהיו פעם מתכתיים ומשרדיים, נמכרים היום בשלל צבעים והרבה יותר נעים לראותם במסדרונות בית הספר.

ריהוט עבור בתי הספר

בשלב הראשון ועל פי קבוצת הגיל שאמורה ללמוד בכל כיתה ספציפית מתכננים את מרחב הלמידה ואת הנראות תוך שילוב הרהוט הדרוש להם. ארון עם מגירות שיהיו בו מספיק מגירות לכל ילדי הכיתה או שני ארונות יפהפיים מסוג זה, מחיצות לניתוב הלמידה בין הילדים. כמו כן לוח מחיק עבור הפעילות היום יומית כך שהמורה תוכל לכתוב מידע על הלוח והילדים יוכלו לראות זאת באופן קריא וברור.

גם השולחנות עברו מהפך, הן בצבעוניות שלהם והן בנוחות שלהם. קיימים שולחנות המותאמים לשני ילדים בכמה וורסיות וגם שולחנות המותאמים למשחק ולצידם כיסאות נוחים בגוונים מושלמים. המקומות שונים ברחבי הכיתה יוצב מידוף איכותי כדי להניח עליו פריטים שונים לצרכים שוטפים כמו ספרים או משחקים בהתאם לגילם של הילדים.

משחקים בכיתה

בכיתות הנמוכות עדיין מקדישים זמן למשחקים פה ושם ולכן מספקים לכיתות הללו משחקי רצפה, פאזלים גדולים ומיוחדים לשימוש בשעות ייחודיות.

משחקי חצר

בחצר יש לילדים אופציות כבר למשחקים מאתגרים שמוצבים בחצר באופן קבוע. כמו סוגים שונים של משחק הקלאס האהוב בשלל גוונים, סולמות וחבלים בגודל עצום שמאפשר לכל הילדים לקפוץ ולשנות מיקומים על פי כמות הצעדים שעליהם לבצע בכל מהלך ומשחקי אותיות מסקרנים.

ברחבי החצר מוצבים ספסלים צבעוניים כדי שהילדים יוכלו לשבת עליהם בנוחות ולשוחח עם חבריהם לתכנן את המפגשים אחר הצהרים וגם את מסיבות ימי ההולדת.

בהתאם לגודלו של השטח בחצר בית הספר, מנתבים חלק ממנו לטובת הקמת מגרש למשחק כדורסל על פי התקן הנדרש, שולחנות פינג פונג או שערים למשחק כדורגל מרתק.

בעידן החדש מתקינים בחצר בית הספר גם מתקני כושר כמו מקבילים ומתח איכותיים, כדי שהילדים יתאמנו במהלך ההפסקות ויפתחו את הכושר הגופני האישי שלהם באמצעות מכשור העומד בתו התקן.

מאמר זה נכתב עבור פורטל ההורים – parentszone