דיכאון בהריון? את לא לבד

דיכאון בלידה

בשנים האחרונות מדובר רבות על נושא של דיכאון בהיריון, דבר שלא היה ידוע עליו בעבר. מסתבר שהשינויים ההורמונליים והמצב החדש והלא מוכר, יוצר השלכות על נשים רבות.

דיכאון בהריון

קיימת קבוצה של נשים שחשופה הרבה יותר לאופציה של דיכאון בהריון כמו לדוגמה:

  • נשים צעירות מאד שקשה להן להישאב לתוך הלופ ששמו היריון על כל המשתמע מכך וכולל גם מחשבות קשות לגבי גידול הילד.
  • נשים שיש להן קשר גנטי לבנות משפחה שגם הן חוו דיכאון בהיריון.
  • נשים שבעבר סבלו מדיכאון במצבים שונים בחייהן.
  • אישה שנתקלת באלימות במערכת הזוגית, או המשפחתית שלה.
  • אישה שחשה שהיא בודדה, עוברת לבד את ההיריון ללא תמיכה של בן זוג, משפחה קרובה וחברים.

חיי היום יום בעת דיכאון במהלך ההיריון

אישה הריונית מוצפת תמיד בהמון רגשות בעת ההיריון. כאשר ההורמונים משפיעים עליהם באופן ניכר היא בוכה פעמים רבות במשך היום ללא כל סיבה, היא שרויה בעצב וקשה מאד להצחיק אותה או לרומם את רוחה. אין לה רצון ללכת לטייל, ללכת לעבודה, ליהנות מסרט טוב ולעיתים היא אדישה לכל מה שקורה סביבה.

במהלך כל שעות היממה אישה ששרויה במצב של דיכאון בהיריון היא עייפה, ישנה שעות רבות וגם כשהיא לא ישנה, אין לה מסוגלות לצאת מהמיטה והיא נשארת בה שעות על גבי שעות ללא רצון לצאת ממנה ולראות מה קורה בבית או בסביבה הקרובה.

ההשלכות של דיכאון בהריון

דיכאון בהריון משפיע גם על העובר ולכן במקרים רבים ההריונית אינה מצליחה להחזיק את העובר לאורך כל תשעת חודשי הריון. נשים רבות יולדות בחודש מוקדם יותר ולכן רבים מהיילודים אינם מוכנים ללידה, כמו לדוגמה אי הבשלה של הריאות.

הלידה בחודש מוקדם מדי עשויה להסתיים בהצלחה ולאחר תקופה באינקובטור הילד הבריא יגיע הביתה, אך קיימים גם מצבים שנולדים ילדים שאינם בריאים ולעיתים אף קורים מקרי מוות כמו חלילה עקב מחלת דלקת קרום המוח.

תקופת ההיריון

אצל רוב ההריוניות תקופת ההיריון היא אחת התקופות המעניינות בחייהן. הן נרגשות מאד מהעובד שמתפתח ברחמן ולאורך ימים רבים הן מתכננות תוכניות לגבי המשך הדרך.

הן מכינות רשימת ציוד לתינוק, מבקרות לעיתים קרובות ברשתות שיווק שמוכרות מוצרים לתינוקות כדי לבחון את כל המוצרים האלמנטריים שיש לרכוש. כך הן בוחרות עגלה, מיטה, שידה, משאבת חלב מומלצת ופריטים רבים נוספים על פי המלצת בני המשפחה, החברות ונציגי השירות בחנויות ובאתרי האינטרנט.

סיוע לאישה שנמצאת בדיכאון בהיריון

קיימת חשיבות רבה לסייע לנשים שנמצאות במצב של דיכאון בהריון על ידי שיחות עם גורמים מקצועיים בתחום הנפשי כמו פסיכולוגים, כדי להוציא אותה מהר ככל האפשר ממצב זה. מתווספת לכך עזרה של בן הזוג, משפחה מורחבת וחברים.