בגדים לילדים ולתינוקות

בגדים לילדים

לידה של תינוק היא שמחה גדולה בכל בית, במיוחד כשמדובר בילד הראשון אך לא רק. ההיערכות של בני הזוג לקראת הלידה מזמנת להם היכרות עם ביגוד בטיב מעולה ומעוצב המותאם לתינוק.

רכישת פריטים ראשונים לתינוק

התינוק הקטן שנולד זה עתה הוא במקרים רבים קטנטן בממדיו ובעל משקל גוף די נמוך ולכן בשבועות הראשונים לאחר צאתו מבית החולים, מלבישים לו בגדי ניו בורן המותאמים למשקלם הנמוך של הקטנטנים.

העדיפות למידות ניו בורן נובעת מהעובדה שהרבה יותר קל להלביש את הפריטים הללו לתינוקות וגם להם הרבה יותר נוח בבגד שיושב צמוד לגופם ולא במידה 3-0 הנראית אותו הדבר, אך למעשה קיים הבדל משמעותי בכמות הבד וכשמדובר בפעוטות שאך נולדו, ההבדל הוא בהחלט משמעותי.

ההמלצה היא לרכוש בגדי ניו בורן שישמשו אותו כ – 4-3 שבועות, עד שהתינוק יעלה במשקל ואז מידה זו תהיה קטנה עליו וירכשו עבורו ביגוד תינוקות במידות מגיל אפס ועד גיל שלושה חודשים.

קשה לאמוד את כמות הפריטים שיש לרכוש עבור הרך הנולד, כמות ההחלפות היא אינדיבידואלית, אחד פולט הרבה ולכן מלכלך באופן תכוף את בגדיו ואחר אינו פולט ולכן נשאר שעות רבות עם הביגוד, עד האמבטיה הבאה.

הכיף הגדול הוא להחליף לתינוקות את הביגוד מדי פעם כדי ליהנות מהנראות השונה של התינוק כשהוא לובש בגד זה או אחר, דבר המעלה חיוך רחב על פני ההורים, האחים וכל המשפחה המורחבת הנהנית מהבונבון.

פריטים שכדאי לרכוש עבור התינוק

בשבועות הראשונים נוח מאד להלביש את התינוק בבגדי גוף מעטפת המאפשרים להלביש את התינוק במנח שהוא שוכב ללא צורך בהכנסת ראשו דרך חלקו העליון של בגד הגוף בגזרה הרגילה. בגדי גוף מעטפת עם ציורים של דובים מקסימים, מיוצרים מבדים נושמים והם נעימים מאד על הגוף. בדרך כלל רוכשים אותם בשרוול ארוך כדי להעניק לתינוק את החמימות המקסימלית בימיו הראשונים. כמו כן רוכשים רגליות נוחות בעלות עקב המתאימות למידות התינוק.

לאחר כמה שבועות, אפשר להלביש לתינוק בגדי גוף במידה אפס עד שלושה חודשים הקיימים בהיצע נרחב של דוגמאות, ארנבונים מתוקים, איילים וכוכבים מדהימים, עלים יפהפיים ועוד. לנוחות מרבית קיימים באזור המפשעה תיקתקים נוחים מאד לסגירה ופתיחה של בגד הגוף.

מארזי לידה

מבקרים באים המגיעים לבקר את היולדת ואת התינוק בבית החולים או בבית, נוהגים לרכוש עבור התינוק מארז לידה שימושי הכולל פריטים עם דוגמאות של דובי פנדה או כלבים ועצמות, נמרים בג'ונגל, חתולים ועקבות, פרחים וארנבונים אשר קשה מאד לבחור מתוכם כי כולם ייחודיים. המארז כולל שני בגדי גוף, סינר, מכנסיים, גרבי פסים וכובע גרב, אלו הם בדיוק הפריטים הנחוצים ביותר כדי להוציא את התינוק מבית החולים או לשימוש בימים הראשונים.