איך לבחור שם לילד

לבחור שם לילד

בין אם התינוק נולד או עדין בדרך עולה השאלה- איך נקרא לילד ?

עם לידת התינוק חיינו משתנים בתחומים רבים החל משינוים פיזיים דרך חופשת לידה ועד למחשבות כמו איך למצוא שם מוצלח לבייבי שבדרך. בחירת שמות לילדים היא משימה לא פשוטה במיוחד בעדין שישנו מגוון שמות לבנים ומגוון שמות לבנות, מוטלת עלינו האחריות לבחור לילדינו שם שילווה אותם לכל החיים וימצא חן בעיניהם כשיגדלו.

אז איך נבחר שם מוצלח לתינוק?

על שם אדם אהוב

לא פעם בזמן ההיריון או ביום יום אנו נזכרים באדם אהוב שהיה או עדין חלק משמעותי בחיינו. בין אדם אותו אדם בחיים ובין אם לו ניתן לקרוא לילד על שם אותו האדם- אם אותו שם "זקן מידי" או לא מצא חן בעייננו תמיד אפשר לקחת את השם כמקור השראה כמו השם אודליה להפוך אותו לאדל-  שם שנשמע צעיר יותר.

דרך נוספת היא להשתמש באותיות של אותו השם בסדר שונה לדוגמא כמו השם תמר ומשחק האותיות ירכיב לנו את השם רתם.  

חיבור אישי

חשוב מאוד בבחירת שם לילד לראות כי אתם ההורים מתחברים ומסכימים יחד לשם. בבחירת השם אתם יכולים להעלות רעיונות לתחומי עניין משותפים כמו טיולים, סרטים, טבע, תרבות, מסורת, דת. העלאת רעיונות ושמות הקשורים אליהם תעזור לכם ליצור חיבור אישי לשמו של הילד ותעזור לכם להגיע להסכמה וחיבור אליו.

התייעצות עם רב או נומרולוג

לחלק מההורים חשוב לבחור לילדיהם שם טוב בעל חשיבות רוחנית, שם שיעצב את דרכו של הילד.

לפי היהדות השם גורם ומשפיע על האדם לדוגמה לקריאה לילד על שם של אדם צדיק אז תהיה השפעה חיובית ולקריאה על שם אדם שלילי תהיה השפעה שלילית.

על פי הנומרולוגיה השם מורכב מאותיות וצלילים ועליהם להיות תאומים לתאריך הלידה- הצירוף של שניהם יעיד על איכויותיו של האדם ולכן לפי דרך זו בחירת השם תעשה אחרי הלידה.

לסיכום… יכול להיות כי תגיעו ללידה אחרי שעבדתם קשה חקרתם, התייעצתם, התלבטתם והגעתם להחלטה כי זהו השם המושלם עבור ילדיכם אך ברגע האמת אחרי לידת התינוק הוא לא נראה לכם בשם שדמיינתם. בחירת שם היא לא דבר חדש משמעי ודורש עבודה קשה ולפעמיים עד שלא תראו אותו לא תדעו…